Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Wat krijg ik vanaf januari 2018?
Beoordeling van je arbeidsvermogen

Pagina's

Fout in berekening UWV toeslag?

Wajong bij 70% van WML per maand:
grondslag voor  Wajong bruto (per dag) * dagen per maand * 70% is:
€ 72,55 * 21,75 * 0,70 = € 1.104,57

Sociaal minimum per maand, alleenstaande
Sociaal minimum bruto (per dag) * dagen per maand is:
€ 53,87 *21,75 = € 1.171,67

Bruto UWV toeslag= Wajong – Sociaal minimum is:
€ 1.171,67 - € 1.104,57 = € 67,10

€ 67,10 is een ander bruto bedrag per maand dan de € 66,99 genoemd in https://www.mupload.nl/img/y68ijhq2lm.jpeg

(aanvragen UWV toeslag geeft netto ongeveer 42 euro extra per maand in dit geval.)

Op https://www.divosa.nl/sites/default/files/nieuwsbericht_bestanden/geanon... staat een voorbeeld van een betaalspecificatie van een Wajong'er met arbeidsvermogen. Daarin kun je precies zien hoe hoog je Wajong is geworden met die korting van 5%.

Laatst gewijzigd op: 10 januari 2018 14:02

quote:

Op 10 januari 2018 schreef D. Mast het volgende:

Op://www.divosa.nl/sites/default/files/nieuwsbericht_bestanden/geanonimiseerd... staat een voorbeeld van een betaalspecificatie van een Wajong'er met arbeidsvermogen. Daarin kun je precies zien hoe hoog je Wajong is geworden met die korting van 5%.

Toch krijg ik minder..niet veel minder, 951,18 euro, maar toch. Hoe kan dat?

hoeveel word dan de wajong uitkering voor 22 jaar en alleenstaand met toeslag .blijft dit 951 euro.dan heeft het geen zin om de toeslag aan te vragen toch ?

quote:

Op 11 januari 2018 schreef jacki het volgende:

hoeveel word dan de wajong uitkering voor 22 jaar en alleenstaand met toeslag? Blijft dit 951 euro, dan heeft het geen zin om de toeslag aan te vragen toch ?

Je krijgt er netto ongeveer 42 euro per maand bij als je de UWV toeslag aanvraagt. Dus doen!

Laatst gewijzigd op: 11 januari 2018 09:51

Ben benieuwd wat jullie morgen krijgen, laat het even weten.

Ik had een Wajonger gewezen op deze toeslag. Hij wist er niks van, gelukkig aangevraagd, en ook toegekend.

Laatst gewijzigd op: 22 januari 2018 14:20

Beste Wajong'ers. Goed nieuws. 

Voor het eerst, krijgen Wajong'ers een netto bedrag uit vier grote cijfers.

Het is namelijk: 1001,92 netto geworden!

Laatst gewijzigd op: 24 januari 2018 04:02

quote:

Op 24 januari 2018 schreef wannes83 het volgende:

Beste Wajong'ers. Goed nieuws. Voor het eerst, krijgen Wajong'ers een netto bedrag uit vier grote cijfers.Het is namelijk: 1001,92 netto geworden! 

Geldt alleen voor Wajong'ers zonder arbeidsvermogen.

Laatst gewijzigd op: 24 januari 2018 09:14

De Wajongers met arbeidsvermogen, zonder Toeslag, krijgen dus €50,00 minder.

Wat krijgen de mensen die wel de Toeslag toegekend hebben gekregen?

50,37 bruto - althans oude wajong met av. Hoeveel het netto is, weet ik nog niet. Het is deze maand niet met de uitkering meebetaald. Ik las ergens op het forum dat dit nog binnen 5 werkdagen zou gebeuren. Anders weten we het rond 23 februari, neem ik aan.

Laatst gewijzigd op: 25 januari 2018 19:16

Pagina's