Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Wat krijg ik vanaf januari 2018?
Beoordeling van je arbeidsvermogen
Wat krijg ik vanaf januari 2018?
jan
896312

De betaalspecificatie van januari kun je online vinden op mijnuwv.

Zie voor tips:

https://perspectief.uwv.nl/forum/s/tips-gevraagd-voor-als-vanaf-januari-...

Pagina's

als je arbeidsvermogen heb zou de uitkering toch verlagen? Maar ik heb een mail dat de uitkering deze maand gewoon het zelfde is? Wanneer wordt hij dan verlaagd? Of waarom is dit? Nu snap ik er niks meer van

Laatst gewijzigd op: 04 januari 2018 18:01

Als het goed is voor de mensen die 995 p/m kregen word dat vanaf januari 951 p/m

Ehm der zou toch 5% afgaan? Dus 70 euro??? Of gaat dat nu weer niet door???? Snap niks meer van al die veranderingen telkens...

Laatst gewijzigd op: 04 januari 2018 19:43

Laat eens een UWV-specificatie zien van een Wajong'er met arbeidsvermogen. Dan kunnen wij het precies zien met hoeveel je gekort bent.

Laatst gewijzigd op: 04 januari 2018 19:58

Laatst gewijzigd op: 04 januari 2018 20:02

En hoe moet ik dat doen dan??? Ik ben er 1 met arbeidsvermogen en kreeg vorig maand 955 en nu 951??? Dat is toch geen 70 euro???

Scan als Wajong'er met arbeidsvermogen je specificatie dan in en plaatst het dan als een bestand hier op het forum.

Ik heb geen scanner ik heb het geprobeerd lukt niet

Deel 1:

Het kan ook zijn dat je netto-Wajong wel omlaag gaat en daardoor onder het geldend Sociaal-Minimum komt en je Wajong daardoor d.m.v. de toeslag in het kader van de Toeslagenwet van het UWV weer tot het Sociaal-Minimum wordt aangevuld. En verder de Jonggehandicaptenkorting er bovenop en je ziet op dit moment maar weinig verschil t.o.v. een Wajong'er zonder arbeidsvermogen.

De toeslag in het kader van de Toeslagenwet wordt elkaar jaar een beetje lager omdat in het Referentieminimumloon waar de hoogte van de Bijstand van wordt afgeleid, de dubbele algemene heffingskorting wordt afgebouwd over een langere periode. Deze maatregel die per 01-01-2012 werd ingevoerd, werkt ook door in de Toeslagenwet.

Deel 2:

Op http://bit.ly/2E8wbWj "wetsvoorstel dubbele heffingskorting" het volgende op pagina 11, deze maatregel is door kabinet Rutte I in 2011 ingevoerd:

quote:

Er is met betrekking tot de Toeslagenwet samenloop met een andere maatregel uit het regeerakkoord, namelijk het verlagen van de Wajong-uitkering voor gedeeltelijk (dan wel niet duurzaam) arbeidsongeschikten van 75% naar 70% in 2014. Door dit beleidsvoornemen hebben Wajongers met de 70% uitkering langer of opnieuw recht op een toeslag op grond van de Toeslagenwet. Dit zorgt ervoor dat het inkomenseffect van het verlagen van de Wajong-uitkering wordt uitgesmeerd over een langere periode.
Laatst gewijzigd op: 04 januari 2018 20:10

Pagina's

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!