Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Mariska. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Inkomen en uitkering > Wajong i.c..m. andere uitkering per 2021
Inkomen en uitkering
Wajong i.c..m. andere uitkering per 2021
j.middelman
35374

Beste Webcare,

Ik zoek antwoord op de vraag hoe iemand als ik die altijd in deeltijd heeft gewerkt in combinatie met een oude Wajong uitkering behandeld wordt qua inkomen als je een andere uitkering (WIA/WW) ipv dat deeltijdwerk ontvangt per 2021,volgend jaar dus,met de nieuwe rekenregels.

Nu heb je nog arbeidsongeschiktheidsklasses in de wajong.Ik heb uitgerekend dat ik met mijn minimumloonbaan als ik nu in de WW kom danwel WIA kom ik boven sociaal minimum zit,zit nog ruimte tussen in de ao klasses,is dat met de nieuwe rekenregels in 2021 anders geregeld ?

Ik kon op internet alleen zien hoe dit is als je wajong i.c.m. werk hebt ?

Het is mij niet helemaal duidelijk over welke samenloop het gaat:

oude Wajong + deeltijd werk
oude Wajong + WIA
oude Wajong + WW
oude Wajong + WIA + deeltijd werk
oude Wajong + WW + deeltijd werk

Je zou deze vraag over het wetsvoorstel kunnen stellen aan de leden van de Eerste Kamercommissie SZW.

https://perspectief.uwv.nl/forum/s/protestmail-vragen-sturen-wijziging-w...

Heb je vraag ook bij topic Wetsvoorstel harmonisatie Wajong gezet, zodat alles bij elkaar blijft.
https://perspectief.uwv.nl/forum/s/sticky-wetsvoorstel-harmonisatie-wajo...

Beste j.middelman,

Webcare kan nog geen antwoord geven op je vragen over de nieuwe rekenregels. Het wetsvoorstel moet eerst helemaal worden uitgewerkt door de politiek en UWV voordat we daar antwoord op kunnen/mogen geven. 

Hou vooral het topic over het wetsvoorstel in de gaten! Zodra er meer bekend is, lees je het hier

Met vriendelijke groet,

Jan Willem

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!