Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Vereenvoudiging Wajong > Overstap naar wajong 2010 en garantiebedrag
Vereenvoudiging Wajong
Overstap naar wajong 2010 en garantiebedrag
Ellen83
6673

Ik werk naast mijn uitkering, oude wajong. Ik verdien 11 maanden rond de 276 euro bruto en 1 keer per jaar krijg ik meeruren uitbetaald waarover ik dan weer een deel uitkering terug betaal

Als ik mijn totale inkomen deel over de maanden december 2019 tot november 2020 heb ik gemiddeld 350 euro bruto per maand verdien.

Dit zou betekenen dat mijn garantiebedrag minder gaat worden dan de uitkering die ik over 2020 heb ontvangen omdat ik nu ineens elke maand over de grens zit.

Maar als ik wil overstappen naar wajong 2010, kijken ze naar mijn inkomen in december 2020 en januari 2021. Iets waar ik nu pas achter kom en daardoor zal mijn salaris in december rond de 276 bruto zijn. Dus val ik in de wajong 2010 ook terug met mijn inkomen.

Dus wat ik ook doe ik ga er op achteruit?

Hallo Ellen,

Om je vraag zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, kunnen we beter samen naar je persoonlijke gegevens kijken. Je kunt  via Mijn UWV een bericht sturen of even bellen:

https://eaed-ig-icn-prd.ba.uwv.nl/navigator/?desktop=EA

Met vriendelijke groet,

Janet

UWV Webcare

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!