De Nationale Ombudsman heeft een meldpunt geopend voor burgers die te maken hebben met Beschut Werk. Mensen die een signaal willen afgeven of een melding willen doen over de manier waarop de gemeente of het sociaal werkvoorzieningsbedrijf omgaat met de problemen waar zij in de praktijk tegenaan lopen, kunnen de ombudsman elke werkdag, tussen 9:00 en 17:00 uur bellen via het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555. Of mailen naar beschutwerken@nationaleombudsman.nl. Bij een signaal of melding geeft de Nationale Ombudsman de naam van de verzoeker niet door aan de gemeente. Iemand kan er ook voor kiezen een klacht in te dienen. Dan neemt de Nationale Ombudsman de zaak in behandeling en zal hij daarover ook contact opnemen met de gemeente waar de klacht over gaat.
De ombudsman legt in een animatie uit hoe een klacht of signaal kan worden gedeeld.
https://www.youtube.com/watch?v=9vapSFVs6W4&feature=youtu.be
Nationale ombudsman: meld klachten over beschut werken
https://www.nationaleombudsman.nl/nieuws/2019/nationale-ombudsman-meld-k...
Update:
Het meldpunt voor klachten over beschut werken van de Nationale Ombudsman is vanaf 19 juli 2019 gesloten. Wel kunnen mensen die een signaal willen afgeven of een klacht of knelpunt willen indienen over de manier waarop de gemeente of het sociaal werkvoorzieningsbedrijf omgaat met de problemen waar zij in de praktijk tegen aanlopen, de ombudsman elke werkdag, tussen 9:00 en 17:00 uur bellen via het gratis telefoonnummer 0800-33 55 555.
https://www.nationaleombudsman.nl/nieuws/2019/nationale-ombudsman-meld-k...