Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > wet 2019
Nieuws
wet 2019
Charissa
40869

Is het waar dat in 2019 wajongers gekort worden met een partner die werkt?...

Ik zal dit maar als een nee opvatten dan ;)

Laatst gewijzigd op: 24 maart 2018 16:58

Mag ik vragen waar je dit gelezen hebt?

Laatst gewijzigd op: 24 maart 2018 17:32

Bedoel je soms de kostendelersnorm die in de Bijstand geldt?

Laatst gewijzigd op: 25 maart 2018 17:19

Charissa zal er vast mee bedoelen dat: Wajong + Wajong Situatie
Of WIA + WIA Situatie

Of Wajong of WIA + partner die een salaris ontvangt dat je dan ook terug word gezet naar: Bijstandsnorm

Of dat daar dan ook Kostendelersnorm in gaat gelden?.
En dan dus de Bijstandsnorm zal gelden voor 2 personen.

Dat is je vraag zeker Charissa?.

Laatst gewijzigd op: 25 maart 2018 21:07

Ik vond alleen iets over loondispensatie en dat loonkostensubsidie weg valt en dat dit in zal gaan in: 2019.

Wat ik dus vet verrot vind, ik zelf heb wel is waar geen: Wajong maar alleen Banenafspraak Optie.

Echter werkt me leeftijd op dat punt ook in mijn nadeel, als ik daarnaartoe zou gaan voor informatie, dan komen ze vast ook nog met die: Schoolwetgeving aan zetten.

Alsof ik dat zelf niet wist??? Toen ik 22 a 23 was (gezien ik tot en met me 21e vanaf me 18e geen Bijstandsaanvraag mocht doen, vanwege de rot wet, dat me ouders voor me moesten zorgen) kon ik geen hulp aanvraag doen, nadat MBO zo dom eindigde, dus kon dat pas op me: 22 a 23e toen wist ik al dat ze me op zich ook terug konden sturen naar school.

Maar wegens me GGZ/Mee Dossier hebben ze dat niet gedaan, dus vind ik het wel best qua school, ga ik dan ook niet doen. Ze hadden het wel kunnen doen (dan had ik alleen eerst een test moeten afleggen)

Groetjes
Kelly Mans

Laatst gewijzigd op: 26 maart 2018 11:27

Maar laat ik het zo zeggen, het verbaast me niks of hierin gaat wel kostendelersnorm ook in gelden, als het aan de VVD ligt, willen ze je zoveel mogelijk de uitkering uit hebben

Maar vervolgens als ik dan hun plannen lees?.
Vaak is het al een vraag als wij werk hebben en krijgen, voor hoe lang dat zal zijn?
En of je na zo een half jaar of jaar contract weer ander werk kan krijgen

Maar door die Loonkostensubsidie te schrappen en Loondispensatie in plek te brengen, mag een Werkgever komt het op neer: Je onder de Bijstandsnorm uitbetalen, met als gevolg dat de Gemeente te allen tijde je aan moet vullen, dus hoezo mensen uit de uitkering helpen? Als dat maar voor een kwart of helft dan gaat?

Ik heb al nagegaan als ik uit huis ga wonen (want woon nu nog thuis en heb kostendelersnorm en woon samen met mijn man hier in huis die heeft Wajong) dat ik nu makkelijk de Bijstand kon schrappen, maar uitwonend moet ik: 400€ netto verdienen om uit de bijstand te kunnen

Groetjes

Laatst gewijzigd op: 26 maart 2018 11:34

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!