Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Weer coachingsgesprek na 5 maanden
Beoordeling van je arbeidsvermogen
Weer coachingsgesprek na 5 maanden
Dylaine12
32956

Ik heb afgelopen augustus een coachingsgesprek gehad en ben nu weer uitgenodigd voor een nieuw gesprek.

Krijg ook telkens een nieuwe contactpersonen aangewezen.

Weet iemand hoe dit zit?

Hoi Dylaine12, ik kan mij voorstellen dat je graag wil weten waarom je opnieuw een afspraak hebt.

Via dit forum kan ik dit niet voor je nakijken, maar soms volgen afspraken vaker op elkaar als we graag willen weten hoe het met je gaat. Bijvoorbeeld als je net een nieuw re-integratietraject bent gestart of juist gestopt.

Dat je steeds een andere contactpersoon hebt is denk ik een kwestie van maatwerk. Bij meerdere medewerkers (maar in een klein team) is een contactpersoon optimaal bereikbaar, en bij een enkele contactpersoon zal je meer afhankelijk zijn van zijn/haar werktijden.

Met vriendelijke groet,
Marthijn
UWV Webcareteam

Je kunt een bericht via je werkmap sturen dat er wat jou betreft sinds augustus niets is veranderd. Vraag daarin ook of een gesprek op het UWV kantoor nog zinvol is omdat er niets is veranderd. Dan laat je de beslissing bij het UWV of je nog moet komen.

Waarschijnlijk krijg je dan een bericht terug dat de afspraak dan telefonisch wordt gedaan. Dan kun je zeggen dat je met rust wilt worden gelaten qua re-integratie door het UWV.

Als de afspraak niet telefonisch kan worden afgedaan ben je verplicht om naar het gesprek op het UWV kantoor te komen, ander wordt mogelijk je Wajong uitkering gekort.

Je kunt een (online) klacht indienen bij het UWV als je vindt dat je te vaak oproepen over hetzelfde krijgt of als er teveel verschillende contactpersonen zijn voor hetzelfde in een te korte tijd.
https://www.uwv.nl/particulieren/klantenservice/klachten-bezwaar-beroep/...

Mocht er geen bevredigende reactie op de klacht komen van het UWV dan kun je contact opnemen met de Nationale Ombudsman via 0800 - 33 55 555 of https://www.nationaleombudsman.nl/

Daarnaast kun je een signaal afgeven naar de cliëntenraad UWV:
https://www.clientenraad-uwv.nl/

Laatst gewijzigd op: 06 januari 2020 15:55

quote:

Op 6 januari 2020 schreef jan het volgende:

Waarschijnlijk krijg je dan een bericht terug dat de afspraak dan telefonisch wordt gedaan. Dan kun je zeggen dat je met rust wilt worden gelaten qua re-integratie door het UWV.

Of dit gezegd kan worden is afhankelijk van onder welke wajong uitkering men valt en van de afspraken die iemand eerder met uwv heeft gemaakt.

parter van tt


Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!