Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Vereenvoudiging Wajong > Wanneer duidelijkheid over maatregelen 01-01-2021?
Vereenvoudiging Wajong
Wanneer duidelijkheid over maatregelen 01-01-2021?
Anoniem_
8626

Wanneer komt er duidelijkheid over de maatregelen 01-01-2021. Mijn arbeidsdeskundige zei me dat er waarschijnlijk verplichtingen gaan komen om passend werk te accepteren. In mijn werkplan is gezet door uwv: heer wil voor nu geen hulp bij reïntegratie. Jaarlijks zal contact opgenomen worden. Afhankelijk van de politieke besluitvorming zal mogelijk eerder actie ondernomen moeten worden. (heb oud wajong met arbeidsvermogen)

Ik heb gemerkt dat er op de uwv site ook al het e.e.a is veranderd (beslisboom). Waarin staat dat passend werk geaccepteerd moet worden. Er staat niks over het weigeren van hulp bij reïntegratie.

Voor nu is het nog dat je alleen werk moet accepteren bij inzet van reïntegratie traject maar of dat vanaf 2021 ook geld is voor mij ook een vraag.

Heb dit soort vraag met link[uwv] hier ook al gesteld.Volgens mij weet op moment niemand hoe het precies zit.

Als jou arbeidsdeskundige al een hint heeft gegeven dan zal het denk wel gebeuren.Mag ik vragen wanneer je voor het laatst contact met hem hebt gehad ?

Oke ik zie het nu ja, laatste keer dat ik mijn arbeidsdeskundige sprak was begin augustus (jaarlijkse telefoontje). Toen gaf hij het al aan. Snap ook niet waarom Uwv altijd zo laat is met deze dingen openbaar maken.

Hallo Anoniem,

Begrijpelijk dat je wilt weten wanneer er meer duidelijkheid komt over de maatregelen per 1/1/2021. In de maand oktober van dit jaar, ontvang je een brief van ons waar informatie in staat over de veranderingen van je Wajong en het garantiebedrag.

Mocht er verder nog aanvullende informatie komen, zullen wij dit delen op het Perspectief forum!

Met vriendelijke groet,

Jim
UWV Webcare

Laatst gewijzigd op: 14 september 2020 11:52

Met de invoering van de gewijzigde wet Wajong komen er voor de oude Wajong geen veranderingen qua reintegratie-plicht. Of de politiek later nog besluit dat er toch veranderingen moeten komen, kan natuurlijk. Maar dan zal in principe de politiek zich wel eerst over deze nieuwe regel moeten buigen. En dat is nu nog niet het geval.

Laatst gewijzigd op: 14 september 2020 14:12

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!