Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Wajong na 2010; hoeveel procent arbeidsongeschikt?
Beoordeling van je arbeidsvermogen
Wajong na 2010; hoeveel procent arbeidsongeschikt?
spasiba
16575

Hallo,
Ik heb wajong van na 2010.... eind 2014 heb ik die nog toegekend gekregen.
Inmiddels 3 jaar een cursus gevolgd met behoud van uitkering.
Hoe kom ik er achter hoeveel % ik ben afgekeurd?
Heb een vriendin in het buitenland (buiten de EU) en ik heb gehoord dat je vrijstelling kan krijgen van de inkomenseis wanneer je - onder bepaalde omstandigheden - een Wajong ontvangt....
Tevens woon ik begeleid (GGZ3C).

quote:

In het originele topic schreef spasiba:

Heb een vriendin in het buitenland (buiten de EU) en ik heb gehoord dat je vrijstelling kan krijgen van de inkomenseis wanneer je - onder bepaalde omstandigheden - een Wajong ontvangt....

Je kunt je begeleider vragen of hij/zij je wil helpen met de vraag.

Door te googlen vond ik dit over vrijstelling en nieuwe wajong:
https://www.mvv-gezinshereniging.nl/de-voorwaarden/inkomenseis-mvv-aanvraag

quote:

In het originele topic schreef spasiba:

Ik heb wajong van na 2010.... eind 2014 heb ik die nog toegekend gekregen.
Inmiddels 3 jaar een cursus gevolgd met behoud van uitkering.
Hoe kom ik er achter hoeveel % ik ben afgekeurd? .

Je kunt je begeleider vragen of hij/zij je wil helpen met de vraag.

Bij een wajong2010 val je niet in een arbeidsongeschiktheidspercentage, maar in een werkregeling of een voortgezette werkregeling of een studieregeling of een uitkeringsregeling.

Als er een wijziging in je situatie is moet je dit binnen een week aan het UWV doorgeven via het wijzigingsformulier.

Als het goed is heb je een brief van het UWV waarin staat in welke regeling je valt. Je kunt ook bellen met het UWV op 0900 - 9294.

Hallo Spasiba,

Je wilt weten voor hoeveel procent je bent afgekeurd:

De Wajong 2010 kent geen arbeidsongeschiktheidspercentages. Via de Klantenservice kan je een kopie van de toekenningsbeschikking krijgen. Je kan ook een uitkeringsverklaring aanvragen. 

Met vriendelijke groeten,
Harold
UWV Webcare Team

Laatst gewijzigd op: 31 juli 2017 14:14

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!