Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Inkomen en uitkering > WAJONG 2015 geen duidelijkheid
Inkomen en uitkering
WAJONG 2015 geen duidelijkheid
MIH83
12649

Beste,

Ik kreeg na een lang gangstalking (+Remote Neural Monitoring -provocatie) traject uit de gemeente Groningen ineens een WAJONG 2015 toegekent in Den Haag. Het bleek dat ik volgens de UWV begin 2007 arbeidsongeschikt was geraakt na een tijdje te hebben gewerkt in de IT. Nu heb totaal geen duidelijkheid over wat de WAJONG 2015 nu precies inhoud. Wel heb ik mijn WAJONG uitkering met terugwerkende kracht gevraagd waarop de UWV reageerde in een brief dat ze er wel over wilde praten, toen ineens kapte ze het af en wilde ze er niets meer van weten, wat mijn advocaat ook heel vreemd vond. Ik kan namelijk aantonen dat ik zelfs eerder nog een WAJONG uitkering nodig had waarschijnlijk vanaf mijn 18e jaar echter wist ik pas veeeeel later wat een WAJONG was ik had er eerder nooit nog van gehoord.

Mijn vragen aan de UWV zijn:

-Wat is de WAJONG 2015 nu precies ik heb alleen een brief ontvangen dat ik op de lange termijn niet kan werken en krijg 75%
*Moet ik ervanuit gaan dat ik dit krijg tot mijn AOW ofzo tenzij de situatie veranderd???
-Waarom schreven jullie een brief dat ik een speciaal geval was en wilde praten voor de rechter en toen kapte jullie het af en wilde niets weten van terugwerkende kracht, terwijl dit allemaal jullie eigen wetten zijn en ik zelfs nog verder terug kan aantonen dan 2007 het jaar waarin ik volgens jullie volledig arbeidsongeschikt raakte???
-En wat is die remote neural monitoring afdeling van jullie precies en die ingehuurde acteurs???

Betekend WAJONG 2015 dat ik nu permanent een WAJONG krijg zonder enige herkeuring of hoe zit dat nu precies??? Ik snap helemaal geen reet van de WAJONG en hun 3 verschillende indelingen. WAJONG 2015 is voor permanente afkeur? Waarom heb ik dan geen brief ontvangen om dat te bevestigen van de UWV?

Ik merk ook steeds vaker dat mensen klagen over dat ze buren krijgen die hun een mentaal label proberen aan te smeren, met name in de voordeel van de Staat. Lastig vallen, bespioneren, provoceren, valse getuigen neerzetten met boobytraps in samenzwering met andere personen om agressie uit te lokken, de persoon met de uitkering de schuld geven van alles in de setting dat het voor de buitenwereld lijkt dat de persoon de ingehuurde gangstalkers lastig valt, veel mensen hebben het erover dat deze NIEUWE BUREN werken voor de Belastingdienst en UWV maar in hun provocatie veel te ver gaan. Politie, inlichtingendiensten en overige overheids instanties lijken eraan mee te werken aan deze illegale surveillance en provocatie van de burger. Geboortebeperking, mensen mentaal maken die het niet zijn, oudjes de dood in pesten, zelfmoord aanpraten en mensen boobytrappen richting gevangenissen en mentale inrichtingen is zo ongeveer wat deze groepjes doen. Google Neuro patenten, yep. 

Wel erg complotdenken, MIH83, soms teveel op Xandernieuws.punt.nl gekeken? Kom dan ook met concrete bewijzen waarin het voorgevallen is dat Wajong'ers door hun buren worden bespioneerd, lastiggevallen en de schuld krijgen van alles en nog wat.

Laatst gewijzigd op: 01 februari 2018 14:59

Hallo MIH83,

Ik heb je berichten gelezen en begrijp dat je vragen hebt over Wajong 2015.

Goed dat je de vragen hier stelt! Ik beantwoord ze graag.

Bij de beoordeling voor Wajong 2015, bekijken we of je arbeidsvermogen hebt. Of te wel of je nu of in de toekomst zou kunnen werken. Beoordelen we dat je geen arbeidsvermogen hebt, dan krijg je de Wajong 2015 toegekend. UWV beoordeelt gelijk per wanneer je de uitkering zult ontvangen. Ben je het niet eens met de beslissing, dan kan je hiertegen bezwaar aantekenen.

De hoogte van Wajong 2015 is 75% van het wettelijk minimumloon dat voor jouw leeftijd geldt.

1/2

Laatst gewijzigd op: 01 februari 2018 13:18

2/2

Verandert er niets in je situatie, dan betalen we de uitkering totdat je de AOW leeftijd bereikt.

Via dit forum hebben we geen toegang tot je persoonlijk dossier. Je vragen over de brief die je hebt ontvangen, kun je (of jouw advocaat) stellen aan onze klantenservice.

Heb je het gevoel dat UWV je in de gaten houdt via remote neural monitoring? Ik kan je geruststellen, dat doen we niet! 
Als je een uitkering van UWV ontvangt, is er wel een aantal regels waar je om moet denken.

Kun je zo verder?

Met vriendelijke groet,

Petra
UWV WebcareTeam

Beste MIH83,

Als je het gevoel hebt dat je bespied wordt is het belangrijk om dit te bespreken met iemand die je vertrouwd en samen hulp te zoeken. Ik hoop dat je iemand hebt waarmee je dit kan bespreken.

Ik ben in 2005 met een depressie en zwaar overspannen een aantal maanden thuis komen te zitten, vervolgens toch maar weer aan het werk gegaan en zo aangemodderd tot begin 2008 en ben toen hulp gaan zoeken bij GGZ. Kreeg dagbesteding en heel vervelende medicijnen, ben daar ook mee gestopt ik ben vervolgens ook met de behandeling van het ggz gestopt. Echter toen ging ik bonken en stalken van mijn buren ervaren helaas is het zover gekomen dat ik door stress en agressie mijn huis heb moeten verlaten, heb toen een tijd rond gezworven en heb vervolgens ergens een jaar beschermd gewoond ik had al een wia uitkering maar werd veel vuldig gestalkt. Nu jaren later heb ik in overleg met behandelaar medicatie afgebouwd en ja hoor het getkik en gestalk begint weer ook het gebruik van remote neural monitoring. Dit wordt door de buren of door mensen gedaan die zich in de woning schuil houden. Ik denk dat dit wordt georganiseerd door of ggz.

Mijn bovenburen laten continu weten waar ik me in de woning bevind ze kijken dwars door de vloer heen(hoe weet ik ook niet maar ik denk via remote neural monitoring) vaak als ik heel even een kleine gedachte heb of zo tikken ze op de muur of de vloer. Ze zijn hiermee begonnen toen ik ben gaan afbouwen met medicijnen, ik ben inmiddels gestopt met roken dat scheelt al heel wat overlast. Toch is het niet prettig wonen en af en toe heb je gewoon zin om die klootzak goed aan te pakken maar omdat ik helaas ooit een psychose heb gehad zullen ze gelijk mij van alles de schuld geven. Ik hoop dat dit allemaal een keer ophoud anders ga ik toch echt een keer door het lint vrees ik. Ik wil ook weer gewoon mijn leven op pakken en als het even kan weer gewoon een goede baan, etc. En de psychiatrie en de UWV uitkering verlaten.

Laatst gewijzigd op: 05 januari 2021 21:34

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!