Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Beoordeling van je arbeidsvermogen

Pagina's

Beste Cera37,

800€ zal er helaas niet in zitten via werk (regeling is er niet, ze zeggen heb je geen Wajong of WIA recht dan moet je inkomen uit werk komen, of vanuit Bijstand helaas), dan hou contact met mij en in ieder geval zou ik zeggen (ik kan je meenemen in de meetings die worden gehouden, dit word online gedaan, ik kan je meenemen in de groep en alles, en dan is het altijd eigen keuze: Wat je er wel/niet mee wil, het is nu alleen nog echter wachten erop)

Als hetgeen lukt wat er gaat komen, dan weet ik zeker dat je misschien die 800€ wel kunt behalen (maar ik doe verder rest geen toezeggingen ik zeg alleen ik zou mensen willen helpen, die zich hierdoor buiten de boot voelen vallen)
En datgeen mij aangeboden is, is echt van aangegeven dat er veel te behalen valt

Laatst gewijzigd op: 12 augustus 2019 14:28

Beste Cera37,

Zelfs ik heb geaccepteerd dat ik naast mijn man zijn Wajong (of hooguit maar de aanvullingsdeel kan verdienen, nadat zo een speciale vacature zou lukken, zou om 400€ gaan denk ik)

En voor de rest tja het is gewoon dikke ellende en pech waar je niks aan doet, of nou ja (ik hoop er wel wat aan te doen is) dus we moeten maar kijken (of het ook anders kan en dat bekijk ik)

Beste Cera37,

De loonkostensubsidie is voor de werkgever. Wel helpt de jonggehandicapten-korting mogelijk, omdat je minder belasting hoeft te betalen.

Verder kun je met de gemeente overleggen om te kijken wat er mogelijk is qua aanvulling op jouw inkomsten. Je geeft al aan dat de bijstand niet gaat werken, maar misschien zijn er nog wel andere opties.

Ik wens je veel succes in ieder geval!

Met vriendelijke groet,
Timo
UWV Webcareteam

Beste Timo,

Kunnen wij dat krijgen dan jonggehandicapten korting onder Banenafspraak?

Hoop op antwoord

Hebt u recht op een uitkering volgens de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wajong-uitkering) of op ondersteuning bij het vinden van werk volgens de wet Wajong? En krijgt u geen ouderenkorting? Dan krijgt u de heffingskorting voor jonggehandicapten.

Ik las dit op belastingdienst.nl Kelly

Mogelijk kan MEE je helpen wat voor jou en jouw gezin de beste oplossing is.
https://www.mee.nl/mee-locator

Pagina's