Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Verslechterde gezondheid(wajong 2010)
Beoordeling van je arbeidsvermogen
Verslechterde gezondheid(wajong 2010)
Missanoniem
9827

Hoi..

Door mijn werkcoach is geadviseerd een wijziging door te geven bij het UWV dat mijn gezondheid is verslechterd..

Mijn vraag hoe gaat dit in zijn werk? Het percentage kan dan toch alleen maar hoger worden (nu 35 tot 45%) of anders gelijk blijven aan wat het nu Is? En wat moet ik mij bij zo'n gesprek voorstellen? 

Mvg..

Hoi Missanoniem,

Goed dat je nagaat wat er gebeurt als je een wijziging in je gezondheid doorgeeft.

Je kunt een verandering in je gezondheid aan ons doorgeven in een brief. Hoe je deze brief verstuurt en welke informatie wij willen weten lees je op deze pagina.

Als je gezondheid is verslechterd zal het arbeidsongeschiktheidspercentage gelijk blijven of hoger worden. Mijn collega’s zullen dit beoordelen. Als we je brief hebben ontvangen kun je uitgenodigd worden voor een gesprek. Soms is er geen gesprek nodig omdat wij voldoende informatie hebben. Als je wordt uitgenodigd voor een gesprek gaan mijn collega’s tijdens dit gesprek kijken wat je mogelijkheden zijn en hoe je situatie is veranderd.

Op deze pagina staan tips over hoe je je kan voorbereiden op het gesprek.

Ik wens je veel sterkte toe!

Met vriendelijke groet,

Lisanne
UWV Webcareteam

Laatst gewijzigd op: 02 maart 2018 10:41

@UWV webcare team, ik krijg een foutmelding bij de link:

De gevraagde pagina "/forum/s/bit.ly/2BCeFfd" kan niet worden gevonden.

Bedankt voor de reactie..

Kun je dit trouwens niet online doen via het wijzigingsformulier? Dit was mij ook verteld namelijk..

Mvg..

Bedankt voor het doorgeven jan! 

Het gaat om de volgende pagina's: Doorgeven wijziging in gezondheid.

Tips over hoe je je kunt voorbereiden op het gesprek.

Wijzigingen in je gezondheid geef je middels een brief aan ons door. Daarnaast kun je het formulier gebruiken "Doorgeven wijzigingen in uw arbeidsvermogen". 

Laatst gewijzigd op: 02 maart 2018 11:23

Dat je via een brief een verslechtering van gezondheid moet melden komt waarschijnlijk omdat je medische gegevens meestuurt. Bijvoorbeeld een kopie van een medisch verslag. Kopie van medische verslagen of andere medische gegevens moet je bij je brief in een aparte enveloppe er bij doen en op de enveloppe zetten "medische gegevens".

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!