Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Verkiezingen 2017
Nieuws

Pagina's

Op https://decorrespondent.nl/6208/de-pvv-is-economisch-helemaal-niet-links...

quote:

De PVV is economisch helemaal niet links. Integendeel

Het is inmiddels een populair verhaal: de PVV is rechts als het om migratie gaat, maar links als het om de economie gaat. En veel kiezers zouden behoefte hebben aan die combinatie. Alleen klopt er niks van dat beeld van de PVV.

Als aanvulling op de informatie over de SP.

Sp wil het minimumloon en daaraan gekoppeld het sociaal minimum met 10% verhogen.
Dat zou betekenen dat ook de hoogte van je Wajong met 10% stijgt.

Dat is toch als Wajonger ook wel interessant.

Al is geld natuurlijk ook niet alles.

Laatst gewijzigd op: 20 februari 2017 17:32

Als je nog wat meer wilt weten over de verkiezingen en de partijen.

Verkiezingskrant in Gewone Taal en Stem jij ook-Verkiezingskrant kun je downloaden op https://reserveren.prodemos.nl/webshop/publicaties/categorie/verkiezinge...

Bij de bibliotheek liggen ook ze ook vaak en kun je ze meenemen.

Laatst gewijzigd op: 24 februari 2017 09:00

Dank je voor het delen Jan!

Laatst gewijzigd op: 27 februari 2017 10:49

De PvdA wethouders voor sociale zaken van de gemeenten zijn opeens druk bezig om op zeer korte termijn (binnen maand) om de mensen in de sociale werkvoorziening over te hevelen naar de gemeente om te voldoen aan de participatie wet. Ondernemersraden wordt niet geraadpleegd, juridische kant is nog niet aan begonnen, geen routeplan, etc. Mensen mogen bij het kruisje tekenen.

Logischerwijs had eerst de hele herkeuring op arbeidsvermogen moeten zijn afgerond voordat met het niet meer toegankelijk zijn van de sociale werkvoorziening kan worden gestart en het creëren van beschut werk plekken. Dan hadden de gemeenten de tijd gehad om een doordacht plan te maken. Dan kon de transitie en transformatie per 2018 beginnen. Je kunt op je klompen aanvoelen dat, als je je niet aan een logische volgorde houdt, het een chaos wordt.

Het is verkiezingstijd. Het gaat niet meer om de mensen die de afgelopen jaren al zoveel voor de kiezen hebben gehad.

Waar naar toe met de zorgen en vragen?

Laatst gewijzigd op: 28 februari 2017 19:43

quote:

Op 28 februari 2017 schreef jan het volgende:

Waar naar toe met de zorgen en vragen?

Je zou je zorgen kunnen neerleggen bij politici. Misschien kan Ray iets voor je doen? Zie zijn topic hieronder.

quote:

Op 28 februari 2017 schreef jan het volgende:

De PvdA wethouders voor sociale zaken van de gemeenten zijn opeens druk bezig om op zeer korte termijn (binnen maand) om de mensen in de sociale werkvoorziening over te hevelen naar de gemeente om te voldoen aan de participatie wet. Ondernemersraden wordt niet geraadpleegd, juridische kant is nog niet aan begonnen, geen routeplan, etc. Mensen mogen bij het kruisje tekenen.

Zou je misschien de bron van dit bericht willen vermelden, anders kan het als onnodige paniekzaaierij overkomen.

Laatst gewijzigd op: 01 maart 2017 12:13

Misschien wat te fel gereageerd op artikel, maar geeft me geen goed gevoel over wat er gebeurt. http://www.omropfryslan.nl/nieuws/702129-tweestrijd-over-overgang-capari... ,

Stembiljet gelijk verscheurd en in de vuilnisbak gegooid omdat ik helemaal klaar ben met alle leugens en valse beloftes elke keer opnieuw !
Ik ben nu bijna 54 jaar en heb deze ervaringen met de politiek al zo vaak meegemaakt, dat ik het spuugzat ben !
Het zijn allemaal mooipraters en eigen zakkenvullers en leugenaars !
En of we nou door de hond of de kat worden gebeten !
Gebeten worden we toch ! Ook de komende 4 jaar !
One way of the other !
Ik ben er vanaf mijn 18e jaar nooit financieël op vooruit gegaan, alleen maar op achteruit.
En ik weet zeker dat dit de komende 4 jaar ook weer gaat gebeuren.
Fuck off met die smeerlappen !!!
Die krijgen van mij geen stem !!!
Ik doe niet mee aan dit leugenachtige circus van mooipraters die de bevolking elke 4 jaar opnieuw van alles beloven maar nooit hun beloftes nakomen !!!

Laatst gewijzigd op: 02 maart 2017 09:00

Ik ben ook wel eens boos en voel me buitengesloten en minder. Altijd er achteraan om je recht te halen. Ik wil ook mee doen. Maar dat helpt niet en daar kom je niet verder mee.

Ik denk dat het beter is om mensen om je heen te hebben waar je gewoon jezelf kunt zijn en in je waarde laten. En mensen die in hetzelfde schuitje zitten en die je kunnen helpen met problemen en formulieren en die jij kan helpen. En soms ga ik 's avonds maar gewoon naar bed. Maar wie ben ik?

Veel is minder geworden, maar ik laat me mijn stemrecht ook nog niet afpakken.

Pagina's