Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Verkiezingen 2017
Nieuws
Verkiezingen 2017
D. Mast
1080212

Over een half jaar zijn er de verkiezingen voor een nieuwe Tweede Kamer en zal er een nieuw kabinet worden geformeerd. Hier kun je alvast discussiëren over verkiezingsprogramma's en de gevolgen voor Wajong'ers, bijstandsgerechtigden, chronisch zieken en gehandicapten en welk kabinet er aan de macht zal komen na deze verkiezingen.

Pagina's

Mooi topiconderwerp @D.Mast!

Waar ik wel benieuwd naar ben, is of jullie allemaal gaan stemmen en tot in hoeverre je jouw stem laat afhangen van het onderwerp Wajong (en wat daarmee samenhangt). Of zijn andere onderwerpen minstens net zo belangrijk bij het maken van je keuze?

Laatst gewijzigd op: 08 september 2016 17:09

Op http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/09/moedig-jan-roos-vnl-pleit-voor... lees ik dat Jan Roos, lijsttrekker van de VNL, pleit voor het verlagen van de Bijstand met 10%. Het al mij benieuwen hij over de Wajong denkt, vooral over Wajong'ers die bij de herbeoordeling geen arbeidsvermogen toegekend hebben gekregen.

In ieder geval hem goed in de gaten houden.

Omdat ik meer ben dan een wajonger, kijk ik naar vele andere standpunten.
Sociale zaken zijn natuurlijk een belangrijk punt, maar ook veel andere zaken vind ik belangrijk.

Laatst gewijzigd op: 15 september 2016 22:54

Ik vind allerlei dingen belangrijk. Normaal stem ik SP maar de PVV lijkt interessant te gaan worden ze willen zelfs de pensioenleeftijd terugdraaien van 67 naar 65, dat is 2 jaar minder zorgen over het slavenbedrijf UWV.

Weet iemand wat de exacte positie is van de PVV tegenover de Wajong en dan met name de OWajong. Je hoort ze daar nooit over.

Laatst gewijzigd op: 18 september 2016 22:27

quote:

Op 18 september 2016 schreef Robots het volgende:

Ik vind allerlei dingen belangrijk. Normaal stem ik SP maar de PVV lijkt interessant te gaan worden ze willen zelfs de pensioenleeftijd terugdraaien van 67 naar 65, dat is 2 jaar minder zorgen over het slavenbedrijf UWV.

Weet iemand wat de exacte positie is van de PVV tegenover de Wajong en dan met name de OWajong. Je hoort ze daar nooit over.

Moet je vooral PVV stemmen als je als Wajong'er graag genaaid wil worden! Geert Wilders komt uit de VVD en toen hij daar in de Tweedekamerfractie zat en daarna uit de VVD was gestapt, wilde hij en snoeihard rechts beleid met o.a. lagere uitkeringen en toeslagen, psychiatrische patiënten moesten uit de WAO geknikkerd worden, enz. En die breekpunt van de AOW-leeftijd op 65 jaar liet hij mooi vallen vlak na de verkiezingen in 2010. Zie https://www.sp.nl/nieuws/2016/02/wat-stemt-geert-wilders

Dat zogenaamde sociale gezicht van Wilders is puur nep, alleen maar bedoeld om stemmen te trekken!

Ik stem op SP omdat, ik hun plannen altijd goed en eerlijk vind. Daarnaast heb ik ook steun gehad van bepaalde kamerleden van de SP toen ik geen hypotheek kon krijgen op mijn naam..

De laatste keer heb ik op PVDA gestemd, maar nooit meer.

PVV heeft misschien bepaalde goede plannen, maar Wilders heeft teveel praatjes. Hij kan wel zitten blaffen vanaf de zijlijn, maar puntje bij paaltje heeft hij ook niks kunnen betekenen in het kabinet van cda vvd met as gedoogsteun pvv. Het is ook bekend dat niemand met Wilders wilt samenwerken.

Laatst gewijzigd op: 19 september 2016 14:27

Op http://www.stopdebankiers.com/20/wilders-gaat-oude-oma-helpen/ lees ik dit:

quote:

Wilders haat de verzorgingsstaat

Wilders draait al jaren mee in Den Haag: voordat de PVV bestond was er Groep Wilders, daarvoor was hij Kamerlid voor de VVD, daarvoor was hij beleidsmedewerker (assistent van de Tweede Kamerleden) voor die partij en daarvoor ambtenaar bij de Sociale Verzekeringsraad. Het is dus niet zo moeilijk terug te vinden wat hij dacht voordat hij leider van de PVV was.

En dan blijkt: Wilders was altijd zeer rechts. In zijn tijd bij de Sociale Verzekeringsraad ergerde hij zich aan z’n linkse collega’s, en wilde hij af van de macht van de vakbonden. Dat was in 1989. Daarna werd hij beleidsmedewerker bij de VVD. Zijn rol daar was onder andere het schrijven van speeches voor Bolkestein, die gold als de rechtsbuiten van de Tweede Kamer. Wilders kwam in 1999 zelf in de kamer en pleitte daar voor verlaging van huursubsidie en afbraak van de WAO (arbeidsongeschiktheid).

Vorige keer heb ik op de pvda gestemd maar ben erg teleurgesteld in hen o.a. door de bezuinigingen op de Wajong.

Een partij die het zitten in de Wajong minder stressvol wil maken heeft mijn aandacht.

Als ik er echt niet uitkom dan stem ik partij voor de dieren.

quote:

Op 18 september 2016 schreef Robots het volgende:

Normaal stem ik SP maar de PVV lijkt interessant te gaan worden ze willen zelfs de pensioenleeftijd terugdraaien van 67 naar 65, dat is 2 jaar minder zorgen over het slavenbedrijf UWV.

In 2010/2012 stond in het verkiezingsprogramma van de PVV dat ze voor de plannen waren om wajongers in de bijstand te gooien als ze wat arbeidsvermogen hadden. Zij stemde in met de eerste participatiewet samen met CDA, VVD en D66 steunde dat ook.

Pensioenleeftijd terugdraaien zeiden ze in 2010 ook Na 1 dag kwamen ze daar op terug. Loze beloftes.

PVV is eigenlijk een soort VVD vermomd. Enige verschil is dat ze wat socialer zijn naar bejaarden. En VNL is ook zo'n VVD partij voor ondernemers.

Ik wil niemand een keuze op leggen, maar PVV heeft net als VVD heeft gewoon niets met wajongers. Het zou een slechte keuze zijn.

quote:

Op 11 september 2016 schreef D. Mast het volgende:

Op http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/09/moedig-jan-roos-vnl-pleit-voor... lees ik dat Jan Roos, lijsttrekker van de VNL, pleit voor het verlagen van de Bijstand met 10%. Het al mij benieuwen hij over de Wajong denkt, vooral over Wajong'ers die bij de herbeoordeling geen arbeidsvermogen toegekend hebben gekregen.

Ik verwacht dat hij daar hetzelfde overdenkt. Het zijn de onderbuik gevoelens van de rechtse medemens dat alles wat een uitkering heeft een luie uitvreter is. Hun beeld van uitkeringstrekkers is zoiets als van het (oude)SBS6 tv-programma probleemwijken. Lui bij de deur hangen, verslaaft aan alcohol en /of drugs, natuurlijk feesten en laat opstaan.

De wajong heeft een slecht imago, zoals de bijstand.
Helaas zijn er ook wajongers zoals rapper Boef die dat slechte imago nog eens versterken. [url]http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/09/heeft-treitervlogge...

Laatst gewijzigd op: 26 september 2016 11:56

Pagina's

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!