Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Vereenvoudiging Wajong > Vanaf 1 januari 2021 passend werk accepteren ???
Vereenvoudiging Wajong
Vanaf 1 januari 2021 passend werk accepteren ???
jori
10264

Op Uwv site is een Beslisboom gemaakt en dit lees ik:

[uwv]
Krijgt u passend werk aangeboden, en weigert u dit? Vanaf 1 januari 2021 kan dit gevolgen hebben voor uw uitkering. Let op: in uw participatieplan staat wat voor u passend werk is. Is er passend werk voor u gevonden? Dan gaat u hierover in gesprek met de werkgever. Zijn u en de werkgever allebei tevreden over de aangeboden werkzaamheden? En biedt de werkgever u de baan aan? Dan moet u deze accepteren.

Hier de link:https://www.uwv.nl/particulieren/actueel/opleiding-met-wajong-veranderin...

Is dit nieuw of geld dit alleen bij inzet van re-integratie traject ?
Gaan er in 2021 dus wel verplichtingen gelden voor de Wajonger met arbeidsvermogen ?

Vervalt nu dan de jaarlijkse bel actie vanuit UWV ?
1/2

2/2
Komt dit huidige stukje nu te vervallen voor de oud wajonger met arbeidsvermogen ?

[uwv]
Wat als ik geen begeleiding van UWV wil bij mijn re-integratie?
Wij bieden u mogelijkheden om u te ondersteunen bij uw re-integratie. Wilt u deze ondersteuning niet? Dan kunt u dit aangeven tijdens het gesprek met uw arbeidsdeskundige of adviseur werk. Wij nemen dit dan op in uw werkplan. U bent volgens de wet wel verplicht om mee te werken aan uw re-integratie. Als u geen hulp wilt van UWV, kunt u zelfstandig werken aan uw re-integratie. Wij nemen elk jaar contact met u op om te bespreken hoe het met u gaat. U bent verplicht om naar een gesprek met uw arbeidsdeskundige of adviseur werk te komen. Meldt u zich niet af en bent u zonder goede reden niet naar het gesprek gekomen? Dan betalen wij u tijdelijk geen uitkering.

Zou graag meer info van de crew/bezoekers willen ?

Hoi NNN, 

Allereerst welkom op het forum. 

We hebben de vraag van Jori over het hoofd gezien, dus ik reageer nu even op jullie allebei. 

Of het huidige stukje dat Jori aanhaalt, over de re-integratie, komt te vervallen voor iemand met arbeidsvermogen en een oude Wajong is voor ons moderators nog niet duidelijk. We hebben de vraag wel genoteerd in ons overzicht met vragen over de vereenvoudiging per 1-1-2021. Zodra we informatie hebben dan komen we hier uiteraard op terug. 

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!