Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > UWV Kennisagenda 2018-2019
Nieuws
UWV Kennisagenda 2018-2019
jan
6947

UWV Kennisagenda met 8 kennisprogramma’s:

- Weten wat werkt
- Klanttevredenheid werkgevers en werknemers
- Financiële problematiek en schulden
- Toepassen van gedragsinzichten
- Arbeidsmarkt
- Monitoring wetgeving
- Maatschappelijke ontwikkelingen
- Professionalisering en vakmanschap

https://www.uwv.nl/overuwv/Images/20180228%20uwv-kennisagenda-2018-2019.PDF

Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar wie stelt deze agenda eigenlijk samen, en op basis van welke input?

Goed natuurlijk dat het UWV inventariseert welke kennis ze nodig hebben, en er staan ook nuttige dingen tussen, maar het lijkt me niet compleet. Ik mis bijvoorbeeld thema's over ondernemerschap. Als UWV daar de komende 2 jaar weer weinig tot niets mee doet lopen ze enorm achter de feiten aan.

En ondertussen zie ik wel thema's over nóg meer administratie (zowel voor clienten als UWV medewerkers lijkt me dat een hel), en gezondheidsfraude, wat natuurlijk een volkomen non-issue is. 

Ik vermoed dat voorstellen uit de UWV organisatie komen, maar waar zij de input vandaan halen is bij mij onbekend.

De UWV Kennisagenda moet een afgeleide zijn van de Hoofdlijnennotitie Kennisvragen SZW. De UWV Kennisagenda is wettelijk vastgelegd in Beleidsregels UWV Onderzoekssubsidies 2013.

Er is eerder op het Wajong forum een voorstel gedaan voor de Kennisagenda.
https://perspectief.uwv.nl/forum/s/komen-er-ook-aanbevelingen-voor-theoretische-en-toegepaste-onderzoeken-door-de-beoordelingen

Ik weet niet of inbreng van niet-UWVers mogelijk is en hoe dat dan moet. Misschien weet het @UWVwebcareteam dit.

Als webcare of een moderator hier op reageert: ik ben specifiek benieuwd of er input vanuit cliënten (mogelijk via de cliëntenraden?) wordt ingewonnen :)

Dat is een goede vraag van je, Pink Freud. Ik ga het voor je navragen, zodra er een antwoord is kom ik erop terug ;-)

Ik heb inmiddels een antwoord voor jullie! De input voor de Kennisagenda wordt gehaald bij de medewerkers zelf van UWV. Verder is de landelijke cliëntenraad altijd nauw betrokken bij de verdere invulling van onderzoek binnen de Kennisagenda. Bijvoorbeeld door mee te denken/ input te leveren voor projectvoorstellen. 

Laatst gewijzigd op: 19 maart 2018 12:17

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!