Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Mariska. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Vereenvoudiging Wajong > Toepassing nieuwe regels vanaf 2021
Vereenvoudiging Wajong
Toepassing nieuwe regels vanaf 2021
Tom.
11374

Ik heb begrepen dat er vanaf 2021 andere regels gaan gelden voor o.a. verrekening van inkomen, alsmede versoepeling van de regels rondom de herleving van het recht op Wajong. Ik sta op het punt een eigen onderneming te gaan starten. Wanneer ik hier nog dit jaar mee zou beginnen middels een re-integratietraject, gelden de nieuwe regels dan ook voor mij vanaf 2021? Ofwel, gelden voor mij vanaf 2021 dezelfde regels als ik nu begin met een re-integratietraject dan wanneer ik met dit traject zou wachten tot 2021?

Beste Tom,

Wat leuk om te lezen dat je op het punt staat om je eigen onderneming te gaan beginnen!

Wat betreft de wetswijziging, maakt het niet uit wanneer jij gaat start met de onderneming. Dit kun je gaan doen in dit huidige jaar of in 2021. Per 1-1-2021 gaat de verandering van de inkomstenverrekening in, hiervoor maakt het niet uit of je in 2020 al een zelfstandige onderneming had of pas in 2021 begin.

Alvast veel succes gewenst!

Met vriendelijke groet,
Jim
UWV Webcare

Vereenvoudiging Wajong #VWAJ

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!