Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Tip: Nu al extra sparen om eerste maanden 2018 te overbruggen als je uitkering wordt gekort
Beoordeling van je arbeidsvermogen

Pagina's

quote:

Op 11 september 2017 schreef Jo-Janneke het volgende:

Kan misschien wel weer schelen met de kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen. Kreeg het soms wel, soms niet, vanwege iets boven bijstand. Ook toen ik met schulden zat kreeg ik het niet. De laatst paar jaar krijg ik het wel weer. Snap het niet.Houd zelf mijn uitkering vanwege mijn leeftijd maar vind het vervelend voor andere personen. En sparen is lastig als je al krapjes zit.

Dat klopt onder bewindvoering kreeg ik het geen enkel jaar vorig jaar kreeg ik het wel toegekend maar dit jaar kreeg ik het dan weer niet.. heel raar dat systeem, en probeer al maanden om te sparen maar merk dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.. krijg het niet voor elkaar om fatsoenlijk te sparen

Voor de toeslagen kan UWV aan de belastingdienst doorgeven wie wordt gekort. Dan kan de belastingdienst het toetsingsinkomen voor 2018 van hen verlagen. Er lopen nu ook al interfaces tussen UWV en de belastingdienst, dus privacy kan geen obstakel zijn.

Bij veel banken heb je de mogelijkheid van automatisch sparen.

Je kunt bijvoorbeeld op de 10e van de maand automatisch een bepaald bedrag van je lopende rekening naar je spaarrekening laten overschrijven.

Ook kun je bijvoorbeeld op de 10e van de maand alles boven een bepaald bedrag op je lopende rekening over laten schrijven naar je spaarrekening.

Mochten er onverwachte kosten zijn dan kun je het altijd weer van je spaarrekening afhalen.

Pagina's