Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Stemming Wijziging Wajong in de Tweede Kamer op dinsdag 5 november tussen 15.00 en 15.40 uur. #wajong #geen2derangsburger
Nieuws

Pagina's

Onderwerp gesloten

Alweer een verschralingsronde rondom de wajong. Veel onduidelijk, maar zou graag toch antwoord willen hebben op mijn belangrijkste vraag:

Zakken mensen die duurzaam arbeidsongeschikt zijn en geen werk hebben in inkomen terug van 75% naar 70% minimumloon? Het is met 75% al haast niet te doen om rond te komen. Helemaal als er ook nog vele tientjes van een al heel laag loon afgaan.

Nee, mw Van Ark geeft aan dat dit gehandhaaft blijft.

Wel komt er zoals ik het begrijp voor de owajong zonder av een forse verandering: inkomsten tot 20% worden met de uitkering verrekend.
Vanaf 21% verdiensten mogen mensen in de owajong zonder av de inkomsten behouden. Beginnend dan bij 1% bij bv 21% inkomsten?

Maar als dat lukt om vol te houden, is er waarschijnlijk wèl een mogelijke herbeoordeling. Dus neem je dat risico voor bv 1 procent extra inkomsten?

Dank je wel Kris voor je reactie. Ik hou het voor langere tijd bij vrijwilligerswerk. Die paar uurtjes die ik nog kan werken. Voel me als vuil behandeld door het sociaal werkbedrijf. Met een lang herstel tot gevolg na zware burnout.

Erg naar dat de vele rechtse kabinetten geen rekening houden met de stress en onrust onder de doelgroep. Door steeds aan de stoelpoten van ons bestaan te zagen.

Ik zie dat er veel nieuwe topics worden aangemaakt over de harmonisatie van de Wajong. Het lijkt me handig om alles overzichtelijk in één topic te bespreken. Reacties over het nieuwe wetsvoorstel daarom graag in dit topic

Pagina's

Onderwerp gesloten