Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Stemming Wijziging Wajong in de Tweede Kamer op dinsdag 5 november tussen 15.00 en 15.40 uur. #wajong #geen2derangsburger
Nieuws

Pagina's

Onderwerp gesloten

Oproep om naar plenaire debat Tweede Kamer te komen of de live stream aan te zetten en hashtag #wajong #geen2derangsburger te gebruiken..

Graag zoveel mogelijk mails sturen naar organisaties met het verzoek om bij hun cliënten onder de aandacht te brengen dat ze kunnen komen naar het plenaire debat in de Tweede Kamer op woensdag 30 oktober vanaf 20.30 uur of zoveel mogelijk de live stream aan te zetten.
Zodat er een hoge opkomst is en een hoog ‘kijkcijfer’ van de live stream is.

Ook het verzoek om op sociale media de hashtag #wajong #geen2derangsburger te gebruiken.

1

Als je werkt, wil je een fatsoenlijke beloning om mee te kunnen doen. Dat geldt ook als je een beperking, chronische ziekte of stoornis hebt. De overheid wil de regels rond de Wajong ingrijpend veranderen.

Sommige voorgestelde veranderingen zijn positief. Zo wordt het makkelijker om met een Wajong uitkering te gaan studeren

De huidige regeling is voor veel mensen met een Wajong uitkering beter dan het voorstel van de regering. De overheid belooft wel een compensatie zolang je je huidige baan houdt, maar die vervalt bij ontslag als je niet binnen 2 maanden een nieuwe baan hebt. Dan val je in de nieuwe regeling.

Als je straks voor het eerst gaat werken met een Wajong uitkering val je direct in de nieuwe regeling,

In de nieuwe regeling kunnen de inkomsten uit arbeid plús aanvullende Wajong uitkering je hele leven lang nooit boven het minimumloon uitkomen.

2

Het plenair debat in de Tweede Kamer is op woensdag 30 oktober vanaf 20.30 uur.

Wijziging van de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening jonggehandicapten en enkele andere wetten in verband met verdere activering van de participatie van jonggehandicapten en het harmoniseren van de verschillende regimes Wajong (35213)
https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/plenaire_vergaderingen/d...

Kom woensdag 30 oktober om 20.30 uur naar het plenaire debat in de Tweede Kamer. Neem wel een geldig identiteitsbewijs mee.
Aanmelden via wajonggroepfnv@gmail.com​​
https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/uitkeringsgerechtigden/201...

Of kijk naar de livestream op woensdag 30 oktober vanaf 20.30 uur via:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Doe je ook mee?

3

Als je straks voor het eerst gaat werken met een Wajong uitkering val je direct in de nieuwe regeling.

Dus ook als je weer voor het eerst gaat werken na ziekte, en na langer dan 2 maanden zonder baan:

In de nieuwe regeling kunnen de inkomsten uit arbeid plús aanvullende Wajong uitkering JE HELE LEVEN LANG nooit boven het minimumloon uitkomen.

Dat is toch geen leven...

Waarom wil dit VVD-kabinet dat Wajong'ers met een medische urenbeperking het recht op minimaal het Wettelijk Minimumloon ontzeggen en beschouwt het arbeidsgehandicapten maar als tweederangs burgers?

Even een overzichtje van hashtags die ik langs zie komen, op dit forum, op facebook en op Twitter m.b.t. dit onderwerp:
#geen2derangsburger
#wajong #geen2derangsburger
#minimaalminimumloon
#geendroogbrood
#NetDoenOfEenPlafondNormaalIs
#VNverdragHandicap
#Wajong

Handige @-tjes zijn:
@FNV
@wijstaanop
@lcrnederland
@MinGehandicapt
@uwv

Laatst gewijzigd op: 29 oktober 2019 18:37

Ik ben van plan om te gaan.
@Jan: ga jij ook? Misschien kunnen we elkaar ontmoeten?

Ik weet niet hoe ik je een PB-tje kan sturen op dit forum.

Tot hoe lang gaat het debat duren? Ik zou graag 's avonds nog weer met het OV thuis kunnen komen vanuit Den Haag.

quote:

Op 30 oktober 2019 schreef Loekarin het volgende:

Ik ben van plan om te gaan.
@Jan: ga jij ook? Misschien kunnen we elkaar ontmoeten?

Ik weet niet hoe ik je een PB-tje kan sturen op dit forum.

Mooi dat je gaat! Voor mij is het helaas te ver. Ik ga de live stream kijken.

Het is niet te voorspellen hoe lang het gaat duren, maar ik schat op minstens 2 uur. Maar je kunt ook bij een deel zijn. Het is belangrijk als er ook mensen op de tribune zijn.

Het scannen begint een half uur van te voren. Vergeet niet je ID-pas mee te nemen. Je mag geen foto's nemen, maar je mag ons via laptop of mobiele telefoon wel op de hoogte houden ;)
https://www.tweedekamer.nl/contact_en_bezoek/bezoek_de_tweede_kamer

Ik heb de livestream afgezet na de GLASHARDE leugen van mw Van Ark dat mensen met een hoger maatmanloon er NIET in inkomsten in achteruit gaan als ze na 2 maanden geen baan onder de nieuwe wetgeving gaan vallen!

Dat was serieus haar antwoord.

Ik verlies GVD ruim 300€ per maand. Hoezo is dat geen achteruitgang?

Ik hoor vooral weer dat ze steeds hetzelfde zegt: 'dit of dat geldt nu ook als iemand een baan verliest'.

Terwijl dat niet zo is. Ik heb ooit een tijdje gezocht naar een nieuwe baan en kreeg in de nieuwe baan 'gewoon' weer hetzelfde aangevuld. Dat vervalt nu na 2 maanden.

Ongeloofwaardige leugenachtige bullshit, net als het feit dat dit debat in de nacht wordt doorgezet, ondanks vragen om rekening te houden met de mensen die het thuis volgen.

Pagina's

Onderwerp gesloten