Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Sinds wanneer kun je overstappen van Oude Wajong naar Wajong 2010?
Nieuws

Pagina's

quote:

Op 24 december 2017 schreef Jo-Janneke het volgende:

Bij Wajong 2010 zie ik staan dat als je één jaar het minimumloon verdient of vijf jaar hebt gewerkt en 75% van het minimumloon verdient, dat je uitkering dan in principe stopt.Bij Wajong oude stijl is dat volgens mij wat soepeler en de eerste vijf jaar blijft je arbeidsongeschiktheidspercentage het zelfde.Ik heb zelf een jaar of wat geleden een brief gehad of ik wilde overstappen naar Wajong 2010 maar ik heb het zo  gelaten.

Je moet daar niet bang voor zijn. 5 jaar tijd krijgen om eventueel de Wajong te moeten 'afstaan' is echt een flinke periode: je bent dan al lang zeer goed in een werkritme en een contract voor onbepaalde tijd is dan ook waarschijnlijk.

quote:

In het originele topic schreef Assepoetser:

De vraag die ik heb: PER WANNEER kan of had die overstap worden gemaakt?

Het is eigenlijk een simpele vraag, maar niet gek dat er geen antwoord is gegeven.

Het is al jaren mogelijk, maar het is/was(?) een zeer onbekende regeling. Zelfs zo onbekend dat ik zelf daar, toen ik vorig jaar juni om deze overstap vroeg, letterlijk 3 maanden van UWV-hel heb moeten doorlopen voordat dit, na wat flink scheldwerk en indienen van een klacht, ineens zo geregeld was.... Wees dus gewaarschuwd, men weet er zeer weinig vanaf met alle typische UWV bureaucratie van dien.

Maar de vraag of het het waard is, ligt geheel aan je eigen situatie. De rekenhulp welke daarvoor nu bestaat is heel handig daarvoor:https://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/overstap-oude-wajong-naar-w...

quote:

Op 29 december 2017 schreef Jerex het volgende:

quote:

De vraag die ik heb: PER WANNEER kan of had die overstap worden gemaakt?

Het is eigenlijk een simpele vraag, maar niet gek dat er geen antwoord is gegeven.

Het is al jaren mogelijk, maar het is/was(?) een zeer onbekende regeling. Zelfs zo onbekend dat ik zelf daar, toen ik vorig jaar juni om deze overstap vroeg, letterlijk 3 maanden van UWV-hel heb moeten doorlopen voordat dit, na wat flink scheldwerk en indienen van een klacht, ineens zo geregeld was.... Wees dus gewaarschuwd, men weet er zeer weinig vanaf met alle typische UWV bureaucratie van dien.

Maar de vraag of het het waard is, ligt geheel aan je eigen situatie. De rekenhulp welke daarvoor nu bestaat is heel handig daarvoor:https://www.uwv.nl/particulieren/rekenhulpen/overstap-oude-wajong-naar-w...

Bedankt voor je tip en opmerkingen. Door dit soort dingen brengt het UWV mij niet verder..nee, eerder in de problemen.

Laatst gewijzigd op: 29 december 2017 16:17

Pagina's