Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Mijn ziekte of beperking

Pagina's

Ziu ik zo moeite hebbdb met gied schrijvdb door alle medicatie interactie effecten?
Of doordat ik een probleem heb in mijn hoofd door een infectie?
Ik loop ook overal tegen aan.
Zie dubbel.

concebtratie en geheugen slecht,
Maar de kamer gaat ook heen en weer.. ik val steeds weg en heb heftige dromen.
Ik haal nu ook dingen en tijd elkaar. Geheugen was keigoed, maar wie ben ik geworden?
Ik denk gezond verstand: ik slik oxycodon al langer zonder klachten, ik slik pregabeline sinds 1 juni 6
per dag (best veel en helpt goed tegen pijn en ook stress). Eet ook heel goed daardoor. Zorgt wel voor veel trillen.
Dan heb ik door de psychologische pijn en stress sinds donderdag Lorazepam erbij gekregen.
Ik denk sinsdien heb ik geen herinneringen meer, geen verdriet, slaap heel veel. Dus de vreselijke pijn is er niet.

Maar ik loop overal tegen aan, tril erg, zwalk door huis. Zie heel erg dubbel.
Maar dat laatste komt dat door medicatie of door de zware oorinfectie?

quote:

Op 25 juli 2019 schreef Kris het volgende:

Maar ik loop overal tegen aan, tril erg, zwalk door huis. Zie heel erg dubbel.
Maar dat laatste komt dat door medicatie of door de zware oorinfectie?

Ik denk dat het een combinatie van beide is. Een fikse oorontsteking kan het evenwichtsorgaan aantasten, waardoor je ook dubbel kan gaan zien, gaan zwalken etc. En Lorazepam versuft waardoor ook de coördinatie aangetast kan worden. En die 2 samen...

Ik hoop dat ze in het ziekenhuis in ieder geval snel de ontsteking kunnen verminderen/oplossen. Dan zal je je hopelijk in ieder geval lichamelijk iets beter gaan voelen. En de rest, gun jezelf de tijd, hoe moeilijk dat ook is. Heel veel sterkte.

Laatst gewijzigd op: 25 juli 2019 11:46

Hopelijk ben je nu onder kundige behandeling. Ik hoop heel erg dat het de goede kant uit zal gaan.
Het doet zeer om te lezen hoeveel pijn je door moet maken.

Heel veel sterkte Kris.

Het was weer een erg moeilijke dag.

Als ik lorazepam verminder komt de pijn erg naar boven dat ik oa mijn baan op een afschuwelijke manier kwijt ben geraakt, mijn geliefdecpromotieonderzoek, en nu ook mijn beroepsregistratie kwijt ben.
Ik heb aaneengesloten gehuild dat ik met zoveel plezier al mijn energie in carrière heb gestoken dat ik nu ook geen relatie of gezin heb. En dat ik al geen familie heb ook zeer doet.

Dus nadat ze ophing, nam ik al verplichte medicatie en ook 2 lorazepam. Ik raak daarvan ook de draad kwijt. Moest naar fysio, maar kwam
amper thuis en heb veel geslapen.
Het gaat tijd nemen, maar liefst vlucht ik. Mijn oor doet nog erg zeer, maar ik neem 2 antibiotica's en druppels.
Maandag een zenuwverdoving (misschien hoeft het niet) en terug naar de kno-arts.
Ik wil kijken of ik kan revalideren in het buitenand, de wachttijden duren me te lang. En bovendien krijg je daar dagelijks therapie en hier maar 2 keer per week.

Bedankt voor de steun!

Laatst gewijzigd op: 27 juli 2019 22:17

Ha Kris,

Ik vind het heel erg dat je zo lijdt. Het is ook niet niks om dit in je uppie te moeten dragen. Ik wist niet dat je met promotieonderzoek bezig was. Moet je hiervoor je registraties hebben? Is er misschien een mogelijkheid om via een universiteit je promotie te doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de Open Universiteit. Soms is het onderzoek onder een andere naam ergens te plaatsen en kun je toch verder. Zelf denk ik namelijk ook een promotietraject te gaan doen. Werken kan ik niet meer, maar mijn interesse in bepaalde onderwerpen blijf ik wel hebben.
Ik hoop dat je maandag wat meer duidelijkheid krijgt wat betreft je oor. Van problemen met je oor kun je inderdaad heel erg ziek zijn, zoals tt al schreef.
Kan het zo zijn dat je revalidatietraject nog niet begonnen is vanwege de vakantie? Ik vind het namelijk zelf ook erg lang duren en vreemd dat je daar geen duidelijkheid over krijgt.

Lieve groet en zachte knuffels

Fosje

Het onderwerp promotieonderzoek is voor mij te pijnlijk, niet meer iets waar ik nog wat mee kan omdat de data over mijn werk ging. En mijn werk (baan) is weg. Ik kan daar niet meer promoveren, maar misschien in betere gezondheid elders. Als het maar ergens over gaat dat gezegd moet worden, denk ik..
Als jij interesse hebt in promoveren ligt het eraan op welk gebied. Tegenwoordig als je 4 of 5 internationale artikelen hebt, kun je naar bijna elke universiteit om te vragen of ze je laten promoveren. Ook zonder titel.
Zij zijn blij met iemand die al zoveel internationale publicaties heeft.

Ik ben niet meer suf vandaag. Alleen ochtendmedicatie genomen en verder ga ik kijken wat er gebeurt zonder pijnmedicatie en lorazepam. Ik heb wel weer uren geslapen, dus de dag is bijna voorbij. Op zoek naar netflix...

Zachte knuffels terug

De dag opent met het zoveelste nieuwsitem over verslaving aan pijnstillers. Oxycodon als 2 keer zo sterk als morfine? Jeetje...

Ik krijg al maanden oxycodon ivm de pijn vòòr mijn operatie en daarna de juist toegenomen pijn na mijn operatie. Pas nadat ik er 450 mg pregabeline bij kreeg, werd de pijn beheersbaar. En toen ik daarna ook nog diclofenac daarbij kreeg, werd het echt minder.

Maar het is wel zo dat de huisarts niet vraagt hoe het met de pijn gaat. Hij geeft me 420 stuks per maand mee en schrijft bij zeer slecht nieuws nog 40 benzo's voor. Je zal maar dood willen.

En van mijn psychiater kreeg ik het advies de pijnstillers maar zo te houden tot na de revalidatie (waar ik al sinds mei op wacht). Maar toen ik haar vroeg of we het dan niet beter zouden kunnen vervangen of wat meer afbouwen, schreef ze dat ze het niet wist.

Dus nu zelf begonnen af te bouwen en erg beroerd en 2e nacht wakker. (maar begrijp toch niet waarom dit per se in een kliniek zou moeten).

Ha Kris,

Geweldig toch zo’n bericht over je medicijnen! Ook al is het erg triest, de maar manier waarop je er over schrijft blijft bijna grappig.
Ik vind het sterk dat je zelf wat afbouwt met medicijnen die je minder denkt nodig te hebben. Dat doe ik zelf ook. Ik zou graag van de slaappillen af willen en niemand dwingt me ze in te nemen. Dus probeer ik die af te bouwen. De andere medicijnen heb ik nodig en daar denk ik niet over om die te verminderen, omdat anders mijn hart er gewoon mee stopt. Eigenlijk heb ik dus de euthanasie zelf in handen. Wat een luxe toch! (Grapje). Jammer alleen dat je arts niet zo meedenkt. Als ik het met mijn arts overleg krijg ik meestal ook gewoon de medicijnen, maar we bekijken per keer wat ik er nog van over heb en dan wordt daar een nieuw recept op af gegeven. Bij een dreigend tekort krijg ik direct een recept en kan ik nog dezelfde dag het medicijn uit de medicijnrobot halen.

De vraag bij jou is denk ik wel wat er gebeurt als je meer pijn toelaat. Ga je je dan anders bewegen en geeft dat weer elders pijnklachten of is het te verdragen. Het is op dit punt ook zelf onderzoeken wat het beste bij jouw moment past. Ik kan overdag veel bedenken waarom ik ‘s avonds geen medicijnen wil, maar soms is de nacht zo inktzwart dat ik toch in moet nemen. Dat accepteer ik dan ook maar, ik heb dan geen keuze.
Ik hoop dat je vannacht beter slaapt en bied je dan ook mijn beide armen en warme vossenstaart om je heen aan.

Zachte knuffels,

Fosje

Laatst gewijzigd op: 29 juli 2019 13:23

Ik wilde het eea terug schrijven, maar het lukt me vandaag niet meer. De pijnpoli had geen goed nieuws en ja, inktzwart, o wat zou ik wensen die nachten nooit meer te hebben. Gek genoeg hielp de oxycodon me daarmee wel.

Elke dag een dag... En de nacht liever niet te bewust nee.
Bedankt voor jouw armen en zachte knuffels, wat doet dat even goed.

Pagina's