Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > Kun je met Wajong2015 toch arbeidsvermogen hebben?
Beoordeling van je arbeidsvermogen
Kun je met Wajong2015 toch arbeidsvermogen hebben?
jan
7065

Kun je met een Wajong2015 in sommige gevallen "wel arbeidsvermogen" of "nu geen arbeidsvermogen, maar in de toekomst mogelijk wel" hebben?

quote:

In het originele topic schreef jan:

Kun je met een Wajong2015 in sommige gevallen "wel arbeidsvermogen" of "nu geen arbeidsvermogen, maar in de toekomst mogelijk wel" hebben?

Ik kan mij niet voorstellen dat een Wajong'er met Wajong2015 nooit zal kunnen werken. Zijn/haar gezondheidstoestand kan immers veranderen, of er komen meer aangepaste werkplekken, waardoor de situatie kan veranderen.

Nee. Zoals hier (https://perspectief.uwv.nl/forum/s/komt-er-ook-een-rekenhulp-voor-wajong...) ook  al door webcare is gezegd, is de wajong 2015 alleen toegankelijk voor mensen die volledig en duurzaam oa zijn. Hebben zij volgens uwv nu geen av, maar mogelijk in de toekomst wel dan worden ze niet toegelaten tot de wajong 2015.

partner van tt

Laatst gewijzigd op: 25 september 2017 12:04

Hai Jan,

Je vraagt je af of je met Wajong 2015 toch arbeidsvermogen kunt hebben, of nu niet, maar in de toekomst mogelijk wel.

Ik zie dat er al een helder en juist antwoord van de partner van tt is. Waarvoor dank.
Bij de aanvraag beoordeling arbeidsvermogen na 1 januari 2015, beoordeelt UWV of er nu en in de toekomst mogelijkheden zijn om te werken. Wij kijken dan naar het arbeidsvermogen. Alleen als je nu en in de toekomst geen arbeidsvermogen hebt, kun je Wajong 2015 toegekend krijgen.

Ik wens je een mooie week!

Met vriendelijke groet,

Petra
UWV WebcareTeam

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!