Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Het plan: 50.000 beschutte banen. De praktijk na drie jaar: 735 plekken
Nieuws
Het plan: 50.000 beschutte banen. De praktijk na drie jaar: 735 plekken
jan
5245

Het wil maar niet lukken om werk te creëren voor de zwakste groep mensen in Nederland. Ondanks de wettelijke verplichting voor gemeenten dit te doen.

https://www.trouw.nl/home/het-plan-50-000-beschutte-banen-de-praktijk-na...

Teken daarom de petitie die gestart is door ervaringsdeskundige Carlos Monteiro, en ondersteund door mij waarin gepleit word voor herinvoering WSW - banen. https://petities.nl/petitions/wsw-banen-herinvoeren-betekent-de-wsw-indicatie-teruggeven?locale=nl

Laatst gewijzigd op: 02 februari 2018 12:36

Wat zijn de oorzaken van dat er maar weinig beschutte werkplekken worden gerealiseerd? Het is het beste om beschut werk binnen reguliere bedrijven te realiseren, i.p.v. dat binnen WSW-bedrijven te organiseren.

Daarom geef mij maar die sociale werkplek terug, als je op een normalere plek moet werken, doe je toch niks goed.

En Dagbesteding doen is overdreven en ook onzin, en kost voor jezelf eigen bijdrage CAK, en dat geld ben je dan kwijt, tenzij je die terug kunt krijgen via je zorgverzekering of wanneer je PGB hebt.

Maar bij Zorg In Natura indicatie of hoe het word genoemd, moet je die eigen bijdrage betalen, dan is het kijken of je via de zorgverzekering het terug kan krijgen denk ik.

Hoe dan ook, het is eigenlijk gewoon soort van werk doen, tegen je: Uitkering.

Maar dan kan je beter sociale werkplaats weer doen, en combineren met: Studie en Rijbewijs doen desnoods.

Die uitkeringen kiezen wij ja niet voor, als er een andere optie is, dan ja graag.

Maar met de huidige regelingen zie ik die niet voor mij sorry maar het is wel zo.

Groetjes 

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!