Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Nieuws > Eigen bijdragen vervoersvoorzieningen UWV verlaagd per 1 juli 2019
Nieuws

Pagina's

Hoi Gert!

Goed dat je jouw vragen stelt! Hoe het precies werkt met de normbedragen van voorzieningen die voor 1 juli zijn toegekend durf ik niet te zeggen.

Daarom ga ik het laten uitzoeken! Zodra we meer weten houden we jullie hier op de hoogte!

Met vriendelijke groet,
Timo
UWV Webcareteam

Hallo Gert,

We hebben meer informatie over hoe lang de (oudere) normbedragen gelden:

Wij kunnen je vraag niet eenduidig beantwoorden. Het moment dat de dienstverlening plaatsvindt is in principe leidend. Een uur jobcoaching in juli gaat dus bijvoorbeeld tegen het nieuwe tarief, ook al is het jobcoachtraject in mei gestart.

Er geldt een overgangsregeling van anderhalf jaar in het geval de aanpassing een versobering voor jou als klant betekent. Dit laatste geldt alleen voor bestaande klanten. Verder speelt dit alleen bij de vervoersvoorzieningen en de subsidieregeling interne jobcoaching voor werkgevers.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
UWV Webcareteam

@UWV Webvareteam

Het antwoord vind ik wat tegenstrijdig, maar toch bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Zouden jullie mogelijk meer toelichting kunnen geven over het stukje: "Dit laatste geldt alleen voor bestaande klanten".

Ik vraag me namelijk af wanneer je dan als bestaande klant wordt gezien?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Vriendelijke groeten,

Gert

Laatst gewijzigd op: 19 juli 2019 22:03

Pagina's