Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Saraya en Jan Willem. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Werken en solliciteren > Bijverdienen met Wajong 2015
Werken en solliciteren
Bijverdienen met Wajong 2015
Liza
30805

Beste UWV webcare,

Ik ben afgekeurd en ontvang een Wajong 2015 uitkering. Af en toe verkoop ik via via iets wat ik, thuis, met de hand maak. Dit gaat momenteel om af en toe, bv iets van 30 euro.

Ik heb van het UWV begrepen dat ik dit pas als inkomen hoef door te geven als het een maandelijks terugkerend bedrag zou worden. Op dit moment zal het worden afgetrokken van mijn uitkering. Hier heb ik verder geen vragen over.

Wat ik me afvraag is hoeveel ik +- maandelijks zou mogen bijverdienen zonder dat dit lijdt tot een herkeuring? Ik zou het fijn vinden om een (klein) deel van mijn inkomen zelf te genereren, maar wil niet opnieuw in het proces van herkeuring komen omdat dit mijn fysieke en mentale gesteldheid niet ten goede komt.

Ik hoor het graag van jullie,
L

Geen antwoord op je vragen, maar een topic over inkomsten uit een hobby.
https://perspectief.uwv.nl/forum/s/wordt-een-etsy-winkeltje-gezien-als-i...

Ken de regels niet goed. Zou in elk geval je gemaakte kosten goed bijhouden en denk ook rekeningen bewaren.

Laatst gewijzigd op: 12 januari 2020 16:29

Hoi Liza,

Allereerst van harte welkom op het forum! Ik denk dat in het topic dat jan deelde een antwoord te vinden is. Ook dit topic gaat over een vergelijkbaar onderwerp. Karina heeft heel veel uitgezocht en deelt een aantal tips.

Een herkeuring zal niet zomaar plaats vinden, zeker niet als je af en toe iets verkoopt. Wanneer je inkomsten behoorlijk wijzigen, dan kan je wel een herbeoordeling krijgen, een minimum bedrag is er echter niet. 

Ik ben wel erg benieuwd naar wat voor moois je maakt en verkoopt....

Staat je onderwerp er niet tussen? Start dan je eigen discussie!