Naar hoofdinhoud

Praat mee op het Wajong-forum

Op dit forum kunnen Wajongers hun ervaringen met elkaar delen. Discussieer mee over onderwerpen die je bezighouden en stel je algemene vragen over je Wajong-uitkering.

De meest recente, actieve discussie staat bovenaan.

Moderators op dit forum zijn Eva en Dirk-Jan. Zij begeleiden de discussies namens UWV.

Het UWV Webcareteam beantwoordt algemene vragen over je uitkering.

Forum: Beoordeling van je arbeidsvermogen > AWBZ indicatie en Wajong 2010
Beoordeling van je arbeidsvermogen

Pagina's

Ik heb in oktober 2016 al een brief geschreven dat mijn gezondheid is veranderd, inclusief alle medische documenten. Ik heb hier echter nooit reactie op gekregen.

De brief met bevestiging heb ik vorige week ontvangen. Maar ik heb het idee dat dit enkel een bevestiging is van de beoordeling uit 2011, zonder dat de in oktober toegezonden informatie hierin mee is genomen.

Laatst gewijzigd op: 21 maart 2017 12:02

bericht 2 van 2

Zet deze informatie in je brief:

- Leg in de brief uit hoe je klachten veranderd zijn.
- Als je werkte en je door de verandering van je klachten minder kunt werken, zet dat in je brief.
- Vermeld je burgerservicenummer rechts bovenaan iedere pagina.
- Stuur een kopie mee van medische documenten die je belangrijk vindt.

Verstuur de brief in een gesloten envelop. Zet op de envelop ‘medisch geheim’.

Je kunt de brief sturen naar:
UWV, Afdeling Wajong
Postbus 244
1000 AE Amsterdam

Ik wens je heel veel sterkte!

Met vriendelijke groet,
Nelleke
UWV WebcareTeam

Beste Nelleke,

Bedankt voor je reactie.

De acties die je beschrijft heb ik in oktober 2016 al allemaal uitgevoerd. Dus het uwv beschikt al over een uitgebreide brief met update, inclusief alle medische documenten. Ik heb hier echter nooit reactie op gekregen.

De brief met bevestiging heb ik vorige week ontvangen. Maar ik heb het idee dat dit enkel een bevestiging is van de beoordeling uit 2011, zonder dat de in oktober toegezonden informatie hierin mee is genomen.

Daarnaast heb ik nog een vraag. In de bevestigingsbrief van vorige week stond dat ik mijn AWBZ indicatie dagbesteding mee moest sturen, omdat dat belangrijk is voor het UWV. Maar wat doet het UWV dan met deze indicatie? Wordt dat meegewogen in de definitieve beoordeling? Of hoe moet ik dat zien?

quote:

UWV:Heb je Wajong 2010 en een AWBZ-dagbestedingsindicatie afgegeven voor 1 januari 2015, dan betekent dit niet automatisch dat je geen arbeidsvermogen hebt. De indicatie wordt wel meegenomen in de beoordeling.

quote:

ik heb 2 jaar terug de voorlopige beoordeling gehad dat ik arbeidsvermogen heb. Omdat dit al vastgesteld is bij de toekenning van de Wajong, in 2011.

Ik heb in oktober 2016 al een brief geschreven dat mijn gezondheid is veranderd (verslechterd), inclusief alle medische documenten. Ik heb hier echter nooit reactie op gekregen.

Daarnaast heb ik nog een vraag. In de bevestigingsbrief van vorige week stond dat ik mijn AWBZ indicatie dagbesteding mee moest sturen, omdat dat belangrijk is voor het UWV.

>>2

Laatst gewijzigd op: 22 maart 2017 09:07

>>2

Ik zou zo-wie-zo de AWBZ indicatie dagbesteding meesturen en ook verwijzen naar de brief die je in oktober 2016 hebt geschreven dat je gezondheid is verslechterd en dat je toen medische documenten hebt gestuurd die dit aantonen. En dat je daar geen reactie op hebt gehad van het UWV.

En aangeven wat je graag wilt: een herbeoordeling op arbeidsongeschikheid en/of arbeidsvermogen.

Dag Mijn,

Je wilt graag weten waarom er wordt gevraagd om jouw AWBZ-dagbestedingsindicatie. Deze indicatie wordt inderdaad meegenomen in de definitieve beoordeling. UWV krijgt deze indicatie namelijk niet automatisch voor in je dossier.
Meer informatie lees je hier.

Bij de klantenservice kun je navragen of de informatie van oktober 2016 goed is aangekomen. Je kunt er ook voor kiezen, zoals Jan al aangeeft, om kopieën van deze informatie mee te sturen met de AWBZ-indicatie. Zo weet je zeker dat UWV over alle gegevens beschikt om een juiste beoordeling te maken.

Met vriendelijke groet,

Yvonne

UWV Webcare Team

Bedankt voor je reactie Yvonne.

Ik heb al van de klantenservice gehoord dat mijn informatie goed is aangekomen. Zij kon mij alleen niet zeggen of deze informatie ook mee is genomen in de voorlopige beoordeling, die ik vorige week per brief heb ontvangen. Vandaar dat ik nu in onzekerheid zit, of het UWV de argumenten in mijn brief al dan niet gegrond acht.

De AWBZ-indicatie heb ik ook in oktober al bij het pakket medische informatie meegestuurd. Maar daar is blijkbaar nog geen notie van genomen.

quote:

Op 22 maart 2017 schreef Mijn het volgende:

Ik heb in oktober 2016 al een brief geschreven dat mijn gezondheid is veranderd (verslechterd), inclusief alle medische documenten. Ik heb hier echter nooit reactie op gekregen.

De AWBZ-indicatie heb ik ook in oktober al bij het pakket medische informatie meegestuurd. Maar daar is blijkbaar nog geen notie van genomen.

Ik heb al van de klantenservice gehoord dat mijn informatie goed is aangekomen. Zij kon mij alleen niet zeggen of deze informatie ook mee is genomen in de voorlopige beoordeling, die ik vorige week per brief heb ontvangen. Vandaar dat ik nu in onzekerheid zit, of het UWV de argumenten in mijn brief al dan niet gegrond acht.

Iemand met een Wajong2010 stuurt in oktober 2016 allerlei informatie en krijgt medio maart 2017 een voorlopige beoordeling (half jaar later!) en het UWV kan niet zeggen of deze informatie is meegenomen in de beoordeling.

Hoe lang van te voren moet je dan informatie sturen zodat je zeker weet dat het wordt meegenomen?

Wat rot dat dit zo'n onzekerheid geeft, en dat je het gevoel hebt gekregen dat er niets met de informatie is gedaan! Je weet nu wel dat de stukken bij UWV zijn binnengekomen. Het is in ieder geval belangrijk om door te geven dat je het niet eens bent met de voorlopige beoordeling dat je arbeidsvermogen hebt, Mijn. Stuur opnieuw een kopie van je AWBZ-indicatie mee. Binnen 6 weken wordt er dan contact met je opgenomen. Laat je weten hoe het afloopt?

Pagina's